Zapraszamy na szkolenie: „Stosowanie 4-cyfrowego Kwestionariusza Diagnostycznego FASD w praktycznej, ilościowej diagnostyce zaburzeń ze Spektrum Poalkoholowych Wrodzonych Zaburzeń Rozwojowych w zespołach interdyscyplinarnych”.

Organizator: Fundacja Dom Rodzinnej Rehabilitacji Dzieci z Porażeniem Mózgowym w Opolu oraz Ośrodek Fastryga

Data: 3-4.11.2018

Szkolenie poprowadzą specjalistki: dr n.med Małgorzata Klecka i mgr Iwona Palicka.

Odbiorcy:  lekarze (pediatrzy, genetycy, neurolodzy, psychiatrzy, psychiatrzy dzieci i młodzieży, neonatolodzy, osoby szkolące się w tych specjalizacjach), psycholodzy, neuropsycholodzy, mgr pielęgniarstwa,  terapeuci neurorozwojowi,  logopedzi, neurologopedzi.

Zakres tematyczny szkolenia:

Zagadnienia:

  1. Czym jest Płodowy Zespół Alkoholowy (FAS) i Spektrum Poalkoholowych Wrodzonych Zaburzeń Rozwojowych
  2. Wyzwania diagnostyczne, stosowane na świecie podejścia diagnostyczne
  3. Korzyści ze stosowania 4-cyfrowego Kodu Diagnostycznego.
  4. Diagnostyka różnicowa, inne zespoły wad wrodzonych i zaburzenia psychiczne współistniejące z FASD.
  5. Formularz diagnostyczny FASD.
  6. Instrukcje określania 4-cyfrowego kodu diagnostycznego (4-cyfrowa  skala diagnostyczna):
    • Ocena wzrostu.
    • Ocena fenotypu twarzy.
    • Ocena dysfunkcji OUN: podstawy diagnozy neuropsychologicznej, podstawy wiedzy o neurorozwoju, różnicowanie uszkodzeń pre- i postnatalnych.
    • Ocena ekspozycji na alkohol.
    • Ocena innych rodzajów ekspozycji oraz zdarzeń w okresie pre- i postnatalnym
  1. Kategorie diagnostyczne (n = 22)
  2. 4-cyfrowe kody diagnostyczne w ramach każdej kategorii diagnostycznej.
  3. Podsumowania kliniczne dla każdej z 22 kategorii diagnostycznych
  4. Ćwiczenia praktyczne.

Uczestnicy szkolenia otrzymają zaświadczenia o uczestnictwie, komplet materiałów szkoleniowych – w tym podręcznik diagnostyczny w wersji polskiej autorstwa prof. Susan Astley (University of Washington) i dostęp do potrzebnych narzędzi diagnostycznych.

4-cyfrowy Kwestionariusz Diagnostyczny FASD (The 4-Digit Diagnostic Code for FASD, Third Edition 2004, Susan J. Astley, University of Washington) jest pierwszym zwalidowanym w Polsce narzędziem stosowanym w diagnostyce zaburzeń ze spektrum FASD (polska walidacja zakończona w roku 2012 – pozytywna opinia Komisji Bioetycznej Śląskiego Uniwersytetu Medycznego Nr KNW/0022/KB1/51/1/10).

Miejsce: Opole ul. Szymanowskiego 1

Czas trwania: 18 godz. dydaktycznych
1.dzień: godz. 10.00-18.00
2.dzień: godz. 9.00-15.00

Metody: wykład,  prezentacja multimedialna, warsztat, opis przypadku, elementy superwizji, ćwiczenia praktyczne

Warunki przyjęcia na szkolenie:

  • Zgłoszenie na adres email szkolenia.fastryga@gmail.com
  • Deklaracja gotowości do podjęcia pracy diagnostycznej w zespole interdyscyplinarnym i tworzenia sieci diagnostycznej FASD
  • Gotowość do pracy o charakterze superwizyjnym po zakończeniu szkolenia

Koszt: 550 zł

Potwierdzeniem uczestnictwa w szkoleniu jest wpłata na konto:

BZ WBK 83 1090 1652 0000 0001 1223 6189
Pracownia Diagnostyki i Terapii Zaburzeń Rozwojowych Małgorzata Klecka
ul. Hołdunowska 70
43¬-143 Lędziny.

Tytuł przelewu: Szkolenie – Kwestionariusz 4CKD Opole
Termin: do 25.10.2018

Potwierdzenie przelewu wraz z danymi uczestnika należy przesłać na adres:
szkolenia.fastryga@gmail.com

Informacje dotyczące szkoleń, warsztatów i konferencji:
502 518 836

Prowadzący:

dr n. med. Małgorzata Klecka, specjalista diagnostyki zaburzeń rozwojowych typu FASD (ukończony kurs pod kierownictwem prof. Susan Astley, FAS DPN University of Washington) trener, socjoterapeuta, terapeutka psychodynamiczna, terapeuta neurorozwoju, terapeuta traumy w modelu Somatic Experiencing SE®. Autorka i współautorka wielu publikacji dotyczących FASD, m.inn. „Dziecko z FASD: różnicowania i podstawy terapii”, autorka polskiej wersji skali obrazkowej do oceny cech dysmorfii twarzy walidowanej w ramach pracy statutowej Śląskiego Uniwersytetu Medycznego (Katedra i Klinika Psychiatrii i Psychoterapii).

mgr Iwona Palicka, specjalista diagnostyki zaburzeń rozwojowych typu FASD (ukończony kurs pod kierownictwem prof. Susan Astley, FAS DPN University of Washington), specjalista psychologii klinicznej, neuropsycholog, terapeuta metod neurorozwojowych, terapeuta traumy w modelu Somatic Experiencing SE®, w trakcie 2-letniego szkolenia NARM™ (NeuroAffective Relational Model).
Autorka i współautorka kilkunastu publikacji dotyczących FASD.
Doktorantka Wydziału Nauk o Zdrowiu Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu.