PRELEKCJE DLA RAD PEDAGOGICZNYCH SZKÓŁ I PRZEDSZKOLI (4 godziny dydaktyczne)

prelegent: mgr Iwona Palicka

Cena: 550zł w granicach Poznania, 600zł poza Poznaniem (do 100km)

Tematy:

„PODSTAWY WIEDZY O PROCESACH PRZETWARZANIA SENSORYCZNEGO”

Tematyka szkolenia:

  1. Wyjaśnienie pojęcia integracji sensorycznej i przetwarzania sensorycznego.
  2. Główne założenia integracji sensorycznej.
  3. Krótkie omówienie 3 bazowych systemów sensorycznych (układ przedsionkowy, dotykowy, proprioceptywny)
  4. Omówienie podstawowych wskaźników dysfunkcji integracji sensorycznej.
  5. Wskazówki dotyczące stymulacji dotykowej, przedsionkowej i proprioceptywnej.
  6. Możliwości wsparcia w szkole
  7. Prezentacja zdjęć/filmu z terapii.
  8. Dyskusja
WARSZTAT SENSORYCZNY PT. „POCZUJ TO”

grupa do 12 osób współprowadzenie: mgr Dagmara Nowak – pedagog specjalny, terapeuta Integracji Sensorycznej

Tematyka warsztatu: 1. Przypomnienie podstaw wiedzy o rozwoju zmysłów 2. Praca ze zmysłem dotyku i propriocepcji 3. Praca ze zmysłem równowagi 4. Praca ze zmysłem wzroku 5. Praca ze zmysłem słuchu 6. Praca ze zmysłem węchu W warsztatach mogą uczestniczyć osoby, które ukończyły szkolenie informacyjne pt. „Podstawy wiedzy o procesach przetwarzania sensorycznego”

„PODSTAWY WIEDZY O ODRUCHOWOŚCI. Wpływ odruchów na uczenie i zachowanie”

Tematyka szkolenia:

  1. Omówienie prawidłowego rozwoju motorycznego małego dziecka, kamienie milowe rozwoju ruchowego i poznawczego.
  2. Wyjaśnienie pojęcia dojrzałości neurorozwojowej/neuromotorycznej i roli integracji odruchów wg założeń S.Goddard-Blythe.
  3. Omówienie podstawowych odruchów pierwotnych (ATOS, STOS, TOB, Moro, Galant, chwytne) oraz posturalnych i ich wpływu na uczenie i zachowanie.
  4. Studia przypadków.
  5. Dyskusja.

 

„FAS/FASD – PŁODOWY ZESPÓŁ ALKOHOLOWY/SPEKTRUM POALKOHOLOWYCH WRODZONYCH ZABURZEŃ ROZWOJOWYCH; podstawy diagnostyki, możliwości terapii”

Tematyka szkolenia:

  1. Charakterystyka zespołu FAS/FASD
  2. Diagnostyka FAS – 4-cyfrowy Waszyngtoński Kwestionariusz Diagnostyczny
  3. Uszkodzenia mózgu charakterystyczne dla FASD.
  4. Zaburzenia rozwoju sensomotorycznego u dzieci z FASD (deficyty przetwarzania sensorycznego, zaburzenia rozwoju odruchowości, zaburzenia przetwarzania słuchowego)
  5. Zaburzenia funkcji poznawczych i wykonawczych u dzieci z FASD
  6. Emocjonalność dziecka z FASD.
  7. FASD a zaburzenia przywiązania i przeżywanie odrzucenia.
  8. Prezentacja możliwości terapeutycznych wobec dzieci i młodzieży z FASD.
  9. Rozpoznawanie możliwości i ograniczeń rozwojowych u dziecka z uszkodzeniem mózgu.