PRZYCHODZI DZIECKO DO LOGOPEDY – JAK PRZEPROWADZIĆ PROFESJONALNE BADANIE LOGOPEDYCZNE


PROWADZĄCA: mgr Magdalena Mazur – neurologopeda, surdologopeda, terapeuta Empathy Dolls, terapeuta karmienia, provider – terapeuta metody Johansena IAS, terapeuta miofunkcjonalny, terapeuta kinesiotapingu neurologopedycznego, entuzjastka wykorzystania regulatorów funkcji MFS w terapii logopedycznej oraz wielbiciela terapii neurobiologicznej prof. Cieszyńskiej, zwłaszcza metody symultaniczno – sekwencyjnej, dyrektor Centrum Neuroterapii i Neurorehabilitacji NSL.

TERMIN: 07.04.2018
LICZBA GODZIN: 8 godz. dydaktycznych – 10.00-16.00
LICZBA MIEJSC: ograniczona
NABÓR – otwarty
KOSZT: 400 zł
ADRESACI: studenci logopedii,  logopedzi, neurologopedzi, surdologopedzi
MIEJSCE: Centrum Stymulacji Rozwoju Dziecka, ul. Oliwska 14, 60-454 Poznań
ZAPISY/KONTAKT: gpcentrumdziecka@gmail.com

Wpłata najpóźniej na 14 dni przed rozpoczęciem szkolenia
konto mBank 22 1140 2004 0000 3902 34448138

PROGRAM:

I. CZĘŚĆ TEORETYCZNA:
1. Wywiad z rodzicem/opiekunem – środowisko domowe dziecka
2. Rozwój psychofizyczny: wywiad około położniczy, karmienie, rozwój fizyczny, rozwój mowy
3. Charakterystyka i zachowanie
4. Środowisko przedszkolne/szkolne
5. Badanie i ocena następujących obszarów:

  • Budowa i funkcjonowanie aparatu artykulacyjnego (mięśnie języka, mięśnie okrężne warg, podniebienie twarde, podniebienie miękkie, staw żuchwowo – skroniowy, wędzidełko podjęzykowe, zgryz)
  • Ucho zewnętrzne i błona bębenkowa (badanie otoskopem)
  • Mowa czynna – artykulacja poszczególnych głosek
  • Mowa bierna
  • Słuch fonematyczny
  • Tempo mowy
  • Oddychanie podczas mówienia
  • MFS (zaburzenia miofunkcjonalne) wzorzec ruchowy języka i warg podczas połykania
  • Wyższe czynności nerwowe – gnozja wzrokowa, wzrokowo-przestrzenna, gnozja somatosensoryczna, gnozja słuchowa niewerbalna oraz koordynacja wzrokowo-słuchowa, leksja i grafia, procesy pamięciowe (pamięć symultaniczna i sekwencyjna), myślenie
  • Dominacja lateralna
  1. Analiza dokumentacji medycznej dziecka
    7. Kiedy zalecamy wykonanie badań uzupełniających (psychologicznych, pedagogicznych, psychomotorycznych, laryngologicznych, audiologicznych, neurologicznych, ortodontycznych, fizjoterapeutycznych i innych

II. CZĘŚĆ PRAKTYCZNA
1. Przygotowywanie warsztatu logopedy – diagnosty
2. Otoskop prawdę Ci powie
3. Analizowanie zebranych informacji
4. Współpraca ze specjalistami
5. Opracowywanie informacji po badaniach

Szkolenie wspierane własnym materiałem dydaktycznym, filmowym i fotograficznym.